Lessmore blir Visma Advantage

– här är de viktigaste frågorna och svaren.



Om hur det påverkar dig som kund

Vad händer med mina befintliga inköpsavtal, de som jag använder i dag?
De flesta är föraktiverade och kan användas direkt. Men vissa avtal kan du behöva återaktivera ("lägga till"), vilket du gör med ett enda knapptryck på respektive avtalssida i inköpsportalen. Självfallet är det kostnadsfritt. Det här gäller exempelvis hotellavtalet med Scandic.

Varför får jag som kund hos Lessmore inloggningsuppgifter från Visma Advantage?
I slutet av oktober upphör Lessmores inköpstjänster att fungera, och samtliga Lessmore-kunder kommer då att loggas ut från systemen. Med dina nya inloggningsuppgifter, som skickas ut i god tid, kan du direkt logga in i Visma Advantages inköpsportal.

Är min inköpstjänst från Visma konkurrenskraftig i jämförelse med min gamla från Lessmore?
Ja, den innehåller betydligt fler inköpsavtal samt en utbyggd kundservice och många avtal med bättre rabatter.

Vad innebär det här för mig som kund?
Bättre möjligheter att sänka dina inköpskostnader – på både kort och lång sikt.

Behöver jag göra något?
Klicka runt och bekanta dig gärna med din nya inköpsportal och dess funktioner. Ett annat bra sätt att snabbt “komma in” i användningen av inköpsportalen är läsa Vismas utskick samt gå till vår snabbguide, som du hittar när du klickar på frågetecknet längst upp i högra hörnet i inköpsportalen.

Vem ska jag kontakta om jag har supportfrågor?
Visma Advantages kundservice hjälper dig med frågor om din nya inköpstjänst och allt som rör övergången till Visma. Här hittar du kontaktuppgifter

Hur behandlar Visma min data?
Visma behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Här kan du läsa Vismas integritetspolicy och hitta mer information om dina rättigheter och vårt åtagande att skydda dina personuppgifter. Tjänstespecifika tillägg finns i avtalsvillkoren som skickas till huvudkontakten hos alla tidigare Lessmore-kunder. Du hittar också avtalsvillkoren under kontoinställningar i inköpsportalen.



Om Vismas köp av Lessmore

Varför köper Visma Lessmore?
För att det ökar möjligheten att förhandla fram ännu bättre priser, förbättra avtalsvillkor och förlänga kredittider då fler företag gör sina inköp via Vismas inköpsavtal. Visma Advantage bygger just nu Nordens största köpkraft. Detta sker dels genom att hela tiden attrahera nya kunder, dels genom förvärv av andra bolag.

Var står Visma Advantage i dag?
Visma har i dag 20 000 handlande kunder. Under 2018 tillkom 150 kundföretag per månad. Det blir 38 företag varje vecka. Eller 5 om dagen. Målet är att minst 100 000 svenska små och medelstora företag ska kunna välja sänkta kostnader på produkter och tjänster genom att bli en del av vår gemensamma köpkraft.

Varför var Lessmore till salu?
Målsättningen för Lessmore har hela tiden varit att skapa en tjänst som maximerar nyttan för små och medelstora företag. Genom att gå ihop med Visma Advantage så skapas ännu bättre förutsättningar för inte minst investeringar i ny teknik, vilket innebär fördelar för våra gemensamma kunder.

Kommer Lessmores anställda att arbeta kvar?
Samtliga Lessmore-anställda har erbjudits och tackat ja till jobb hos Visma Advantage. Som tidigare Lessmore-kund behåller du därför din eventuella kontaktperson.

Kommer Visma Advantage att göra fler uppköp framöver?
Ja, om det innebär fördelar för små och medelstora företags köpkraft.